Half jaar problemenmetjeburen.nl

mei 2015
Wat een in het voorjaar van 2014 begon als een onschuldige vraag van Marianne Grooten van Travers Welzijn in Zwolle op twitter, blijkt een jaar later een daverend succes te zijn en duidelijk te voorzien in een behoefte.

'Hoe kunnen mijn lokale buurtbemiddelingspagina's beter gevonden worden', was de vraag via Twitter. Anne Baarda van Gula websites reageerde hier kort op, stuurde op verzoek een uitgebreide e-mail en na een telefoongesprek was het plan duidelijk. Een eigen website voor buurtbemiddeling in Zwolle.

Niet veel later ontstond het idee om in plaats van een lokale een landelijke website te gaan bouwen, waar op basis van postcode automatisch een hulpverzoek naar de juiste organisatie wordt gestuurd.

In aanvang sloten zich zo'n 20 organisaties aan. Een halfjaar nadat de website in de lucht is, zijn dit er al 100. Waarmee bijna landelijke dekking is gerealiseerd.
In het eerste half jaar bleek aan de hand van bezoekersaantallen en hulpvragen dat er een duidelijke behoefte bestaat aan www.problemenmetjeburen. Een heldere, laagdrempelige en overzichtelijke website die allereerst tips geeft en daarna de mogelijkheid biedt om contact te leggen met de juiste buurtbemiddelingsorganisatie.

De website wordt ook door officiële instanties aanbevolen als startpunt bij problematiek, zoals politie.nl en rijksoverheid.nl

Wat statistieken:

Gegevens oktober 2014 tot mei 2015

  • 5410 postcodes opgevraagd
  • 11.500 unieke bezoekers
  • 42.794 pagina's bezocht

Zuid- en Noord Holland nemen samen 40% van de bezoekers voor hun rekening. Drenthe, Flevoland, Zeeland, Friesland en Groningen tussen de 2 en 3% elk.

Via de desktop bekijken 55% van de bezoekers de website, mobiel 28% en tablet 17%.
 
Meest bezochte pagina's:

  • 15% pagina geluidsoverlast
  • 8% bedreigen, treiteren, verbaal geweld
  • 5% tuin of tuinafscheiding

Extra hulp nodig?

Komt u er ondanks de suggesties niet uit met de buren en wilt u hulp? Of overleg met een medewerker?

Klik op de knop en wij zoeken op basis van de ingegeven postcode naar ondersteuning in uw woonplaats.

Tip: Lees de suggesties die we per probleem op een rij hebben gezet.